petek, 31. januar 2014

KRAMP TURCA


 
 
Za začetek vam pojasnim kaj to sploh je. Kramp turco smo poimenovali kolesarji, ki pomagamo markacistom urejati poti.  Seveda to ne izgleda tako da oni vihtijo krampe in motorne žage, mi se pa vozimo med njimi. S skupnimi močmi se zapodimo na pot, s krampi in žagami v rokah, pospravimo kamenje ki je padlo na pot, uredimo odvodnjavanje, pač stvari ki jih je potrebno urediti da pot ostane uporabna. Na koncu dneva se pa seveda odpeljemo s kolesi v dolino.
 
 

K temu zapisu me je napeljala objava na Hribi.net, spet prerekanje na temo kolesarjev na poteh. Eden glavnih argumentov planincev je, pa saj samo uničujete poti, urejajo jih pa naši markacisti. Moram priznat, me kar malo zbode taka izjava. Že par let se kolesarji s prostovoljnim delom pridružujemo markacistom, seveda ne vsi, niti večina ne, pravzaprav manjšina. Ampak, vsako leto nas je več in vsako leto je več delovnih akcij, na katerih smo prisotni. Par primerov kjer sem bil prisoten, jih je pa še več na katerih nisem bil:
 
Pa se dotaknimo enega bolj perečih problemov ali konfliktov, Dolski graben. Res je, pot je obremenjena s strani kolesarjev, verjetno preveč. Glavni vzrok za to je možnost prevoza z gondolo na Veliko Planino. Drugače bi bila to verjetno čisto običajna pot, na katero bi zašli kolesarji bolj poredko. Situacija je taka, žičničarji služijo, kolesarji uživajo, včasih tudi kaj postorijo na poti (vem vsaj za eno urejanje poti, ki jo je organiziral Cufi), markacisti pa se jezijo in urejajo pot. Obstajata samo dve varianti, ali pot zaprejo za kolesarje ali se pa najde nekak skupen dogovor vseh treh udeležencev.

Kaj se zgodi če pot zapremo? Kolesarji se bodo verjetno še vedno vozili, ker so navajeni te poti, če ne bodo šli gor z gondolo, bodo pa z avtomobili ( v nekaterih načinih odhodov v gore smo si neverjetno podobni s planinci). Če se bo pa kdo od preganjalcev res zavzel in jih lovil ter kaznoval, se bodo pa preselili na kakšen sosednji hrib. Se pravi se samo težava prestavi drugam.

Obstaja pa še ena rešitev, s katero bi bile verjetno vse tri strani zadovoljne. Žičničarji naj podražijo karto za 3€, to se da v poseben sklad, ki se ga nameni strogo za urejanje poti ki vodijo na ali z Velike Planine. In pa markacisti naj dvakrat na leto povabijo kolesarje k urejanju poti. In seveda na začetku poti v dolino postaviti tablo, z jasnimi navodili, kako se obnašati na poti. Sem prepričan da se da  s pravim pristopam stvari urediti, samo glavo je potrebno potegniti ven iz peska.
Še en problem je pri tem urejanu, se je že parkrat zgodilo da smo ponudili pomoč. Pa so jo markacisti zavrnili, češ potem se boste pa hoteli vozit po poteh. Škoda,  mi se še vedno zapeljemo, oni so pa ostali brez pomoči in še naprej jamrajo. Včasih je tako preprosto, samo povabiti ali povedati je potrebno, pa se bo vedno našel kdo ki je pripravljen pomagati! 








 
Sta najina odtisa res tako različna da se na da dogovoriti?









                                             

Ni komentarjev:

Objavite komentar